Hoeveel onsjes nog?

vrijdag 27 juli 2012

Mag het een onsje minder zijn?

Dat zei de slager vroeger. Of de kaasboer. In de tijd dat je nog slagers en kaasboeren had.
In mijn geval is het geen kwestie van een stuk afsnijden dat niet precies het gewenste gewicht heeft. In mijn geval gaat het om gewicht verliezen.

Vroeger was ik smal en bijna mager. Inmiddels zeggen mijn kinderen dat ik een dikke kont heb, is mij serieus de vraag gesteld door de kinderen of er een baby in mijn buik zit. Ik heb last van mijn rug, van mijn knieƫn en van mijn voeten. Bewegen is helemaal niet leuk.

Maar dat wordt allemaal anders. Ik ga afvallen. Niet omdat het moet (nou ja, ook wel), maar omdat ik het zelf wil! Ik wil een leuke vrouw en mama zijn die dingen met het gezin kan en vooral ook wil doen. Niet eentje die zichzelf zuchtend naar een terras sleept. Ik wil meedoen met het leven. Leuke kleding kopen en niet alleen terecht kunnen op de grote-maten-afdeling.

Het roer gaat om!
Ik ben al geruime tijd abonnee van Weight Watchers Online (WW) en het wordt tijd dat ik daar weer eens wat serieuze aandacht aan ga besteden. Dus heb ik het wachtwoord opgevraagd, heb ik een aantal WW-kookboeken besteld en ben ik nu druk bezig met het samenstellen van een weekmenu. Want de sleutel zit vooralsnog in de planning.

Via deze blog ga ik verslag doen van mijn actie. Er moet om te beginnen 25 kilo af en dan zien we tegen die tijd wel eens verder. Ik ga eens zoeken of ik zo'n afvalmetertje ergens kan vinden wat ik op de blog kan plakken, dat maakt het allemaal overzichtelijker.

Maar nu eerst: de boodschappenlijst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten