Hoeveel onsjes nog?

zondag 29 juli 2012

Verjaardag

Vandaag had ik meteen een stevige vuurdoop: een verjaardagsfeestje. Je weet wel met taart en hapjes en zo.

Vanochtend was ik al netjes begonnen: geen croissants voor mij. Dat vindt de rest van het gezin geen straf, hoor. Hebben zij een beetje extra. Ik zat netjes aan twee knackebrodjes met 20+ kaas en filet americain. Helemaal verantwoord. De lunch was iets vergelijkbaars en ik wist dat ik vanavond pasta met rucola en gamba zou eten (lekkerrr!). Dus wist ik ook wat ik nog over had voor dat verjaardagsfeestje.

Ik begon met een kop thee (zonder suiker, maar dat drink ik echt al jaren zonder suiker, net als koffie trouwens) en toen nog een kop thee. Taart sloeg ik af en de gastvrouw weet gelukkig beter dan aan te dringen.Ik ben echt niet leuker met een stuk taart in mijn mond. Ik heb een klein beetje taart gesnoept van de kinderen.
En dan de borrel. Daar kan ik altijd slecht "nee" tegen zeggen. Maar ik heb redelijk mijn best gedaan.Geen glaasje wijn maar een colaatje light, een paar toastjes, maar veel meer stukjes komkommer.

En voor de zekerheid heb ik vanavond anderhalf uur staan strijken. De hele vakantiewas is nu echt weg! En eventueel teveel gegeten hapjes heb ik daarmee wel gecompenseerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten